KONSPEKTU SĒRIJAS

ĢIS
ArcGis for Desktop

LIFE SKILLS
Klasiskā masāža

INSTAGRAM FEED

Klasiskās masāžas kursi – 3. nodarbība

Attēls no pixabay.com lapas.

3. nodarbība

Trešajā nodarbībā uzzināju par masāžas fizioloģisko iedarbību un masāžas 4 pamatpaņēmieniem:

  • Glaudīšana;
  • Berzēšana;
  • Mīcīšana;
  • Vibrācija.

Glaudīšana notiek vidējā vai vieglā tempā. Tās mērķis ir atbrīvot muskulatūru, atbrīvot ādu no atmirušajām šūnām. Cilvēks tiek sagatavots masāžai.

Berzēšana tiek veikta ātrākā tempā un nedaudz palielinot kontaktu, tā dod ķermeņa sasildīšanu, uzlabo asinsriti, uzlabo vielmaiņu un limfas pieplūdi.

Mīcīšana palīdz atjaunot muskuļu tonusu, samazina muskuļu nogurumu un atjauno to darbspējas.

Vibrācija iedarbina muskuļu audus, kas tālāk pozitīvi ietekmē asinsvadus, nervus un iekšējos orgānus.

Pēc ievada noklausīšanās izveidojām grupas un sagatavojām darba vidi. Grupu veido divi studenti, kas pēc kārtas ir gan masieris gan modelis uz kura tiek veikta masāža.

Darbība norisinās uz masāžas galda, kas iepriekš tiek dezinficēts un apklāts ar dvieli un palagu. Pēc darba vietas iekārtošanas modelis tiek iepazīstināts ar to kā sagatavoties masāžai – cik daudz apģērba novilkt, kādā virzienā apgulties uz masāžas galda un kā apsegties ar dvieli un palagu.

Praktiskais darbs – muguras masāža I daļa

Uzsākot darbu, masieris dezinficē rokas un nostājas ar vadošo roku tuvāk masāžas galdam. Pēc roku ieziešanas ar kokosriekstu eļļu tiek atsegta modeļa mugura un uzsākts pirmais masāžas paņēmiens.

Visus paņēmienus izpilda no apakšas uz augšu. Klasiski darbojas pa 3 līnijām katrā pusē un pa 3 reizēm.

  1. Gareniskā glaudīšana ar plaukstām – izpilda pa 3 līnijām pa 3 reizēm. (Šo paņēmienu pa 1 reizei izpilda pēc katra nākošā paņēmiena.)

  1. Berzēšana – ar dūrēm uz augšu, ar plaukstām uz leju, 3×3.

  1. Berzēšana – svītrošana – ar diviem īkšķiem pa 3 līnijām, 3×3.

  1. Berzēšana – punktēšana – ar vidējo un rādītājpirkstu pa 1 līniju (pa bedrītēm), solis uz priekšu, pussolis atpakaļ, izpilda 3 reizes.

  1. Spirālveida berzēšana ar 3 pirkstiem – uz atliecējmuskuļa izpilda 3 mazus apļus + 1 liels aplis ar plaukstām gar sāniem. Augšā jāiet līdz pleciem un elkoņiem; aptver trapeci. Taisa 3 reizes.

  1. Mīcīšana, kad ar 2 īkšķiem atstumj no mugurkaula atliecējmuskuļus pamīšus – darbojas pa 2 līnijām, 3 reizes, no abām pusēm.

  1. Apļveida berzēšana ar 2 dūrēm – apkārt lāpstiņām izpilda 3 astotniekus un ievēro pareizu apļveida kustību.

Veicot masāžu, būtiski ir to darīt ar abām rokām sinhroni, ievērojot vienādu spiedienu.

Post a Comment

Your email is never shared. Required fields are marked *

*
*

Birkas:
api, ArcGIS, ArcGIS Pro, ArcMap, bundle.widgets, Calc, codepen, css, dizains, Endomondo, Esri, excel, gpx, html, illustrator, JavaScript, klasiskā masāža, lgia.gov.lv, LKS-92 TM, procesā

Citātu kartotēka life skills office programmatūra ĢIS

Arhīvs:


Meklēšana: